30 oktober 2012

Underbar hotell-weekend

Tänk att man kan ha det så mysigt i Gävle! En liten stad vid ostkusten ett par timmars bilväg hemifrån där vi inte har en endaste släkting och ingen anknytning alls egentligen förutom att Magnus har övernattat där många gånger i jobbet, men som har blivit vår "hotell-mys-weekend-stad".


Återigen hade vi tur med vädret, strålande höstsol och krispigt kall luft och så bodde vi så fint i två nätter på Clarion och åt så gott på "newyorkiga" Kalles Bar & Grill på fredagkvällen och på eleganta Bistro Nord på lördagkvällen. Vi shoppade en del och jag gjorde fina fynd på Joy som hade 20 % rabatt på hela sitt sortiment (!), bilder kommer sen, och så fikade vi, tog en öl på Helt Enkelt och en irish coffee på hotellet sent på kvällen. Kort sagt en mycket njutningsfull, lite lyxig weekend som lyser upp höstens vardagstrall.

13 kommentarer:

  1. Å vad mysigt det låter!! :) Det är värt så himla mycket att åka iväg på weekends å det är lite lagom länge att vara borta. Jag skulle vilja ta en weekend snart igen till Köpenhamn, det är så himla mysigt där och väldigt bra shopping! Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Köpenhamn är inte helt fel det heller, gärna på sommaren - strosa runt och sen sätta sig på en uteservering med en god, sval dansk fatöl och ett gott smörrebröd!

      Radera
  2. Jag mår bra bara av att läsa ditt inlägg. Låter som att ni har haft en perfet weekend!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till råga på allt fick vi bo i en svit, Magnus har bott där så många gånger så tjejerna i receptionen tyckte att vi förtjänade lite extra flärd :)

      Radera
  3. Min hemstad!!! :-)
    Kul att helgen blev så lyckad och att ni tycker om Gävle.

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vad roligt! Och sen är ju Gävleborna jättetrevliga :) Har inte träffat på en enda sur och grinig människa där, alla är goa och gästvänliga!

      Radera
  4. Ljuvligt inlägg Juliannie!! Du sätter ihop bild och text så fantastiskt fint. Jag blir sugen att åka dit på studs ;)

    Tack för dina värmande ord hos mig! Vi är ok, men idag får jag vara hemma ännu en dag. Ingen ström på jobbet ännu. Jag unnar mig frukost två gånger, tända ljus, musik och lite godis ;)

    Stor kram!
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det var gulligt sagt! Vad skönt att höra att stormen bedarrat, det är alltid så läskigt när naturens krafter visar sina styrkor. Men man blir samtidigt vördnadsfull och känner respekt... och man minns sen just det där att man kurar ihop sig tillsammans och gör det lite mysigt för att känna sig trygg.

      Radera
  5. Åh, så mysigt. Min kära kollega är från Gävle och hon pratar alltid så väl om staden.
    Kram Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer definitivt komma tillbaka och kanske på sommaren nästa gång. Det ska visst vara jättefint vid havet har jag hört!

      Radera
  6. Så härligt det var att läsa detta inlägg! Jag har tänkt på Gävle sedan du berättade att ni skulle dit :) Det är en stad som jag inte vet någonting alls om, förutom att Thomas Di Leva (och min go'a gamla Latinmagister!) kommer därifrån, hihi. Jag blir mycket inspirerad att åka dit nu, det verkar finnas så mycket trevligt där.
    Du har så mycket livskvalitet och skön atmosfär i din blogg, som alltid gör mig glad!
    KRAM
    Madeleine

    p.s. Får jag fråga hur du har fått till svarsfältet till kommentarerna så att du kan svara direkt på varje enskild kommentar? Jag kan inte hitta den funktionen.. Det ser så trevligt ut tycker jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Att läsa din blogg gör alltid mig glad också! Det är så härligt i den här bloggvärlden, man blir glad, upplyft och får se och läsa så mycket fint och positivt vilket behövs. Man blir snäll helt enkelt!
      Kram

      Radera
    2. Nu glömde jag säga att min ställning för inlägg och kommentarer är "inbäddad", tror du har valt "popup". Tror att kanske gör susen.
      PS jag skrev en kommentar hos dig också som du kanske läser först.

      Radera